top of page

איך לנצל את פסח לארגון הבית

עודכן: 9 ביוני 2020


איך לנצל את פסח לארגון הבית אחד החגים האהובים עלי בשנה זה פסח! האביב היא עונה נפלאה שמביאה איתה ניחוחות של התחדשות, ניקיון, רענון, "ריסטארט", ושל התנקות!

אם החלטתם לעבור דירה, מזל טוב! יש כאלו שיחלקו עלי, אבל יש משהו כיף ומרענן במעבר דירה.

אז לקראת פסח ו/או אם אתם לקראת מעבר דירה זאת הזדמנות נפלאה עבורכם להתפטר מכל החפצים/רהיטים/בגדים ישנים שכל-כך הרבה זמן אמרנו "כן , בטוח אשתמש בזה מתישהו" או "שנה הבאה בפסח אפטר מזה" או "אתרום את זה שיגיע הזמן".

אז הנה, הגיע הזמן המתאים לעשות סדר מעמיק ולא לסחוב אתכם את החפצים שכבר אין לכם בהם שימוש. מניסיון שלי וממעברים בין מדינות ודירות, יש לי לא מעט חפצים ששמרתי ממקומות שונים שגרתי בהם, תמיד יש ערך סנטימנטלי, או מתנות שונות שקיבלתם למרות שאין בהן באמת שימוש. קודם החליטו שאתם לא אוגרים יותר! די מספיק! אז איך עושים את זה? 1. הבגדים צריכים ללכת...

החלטתי לדבוק בכמה חוקים שיצרתי - לעשות את ההחלטה מהירה של כמה שניות ולארוז מהר בלי לחשוב יותר מידי לגבי אותו בגד. אלו הן השאלות המנחות ששאלתי את עצמי: א.האם לבשתי את הבגד הזה ב6-12 חודשים אחרונים? בחורף/קיץ/סתיו/ אביב, מתייחס לכל עונות השנה, אם לא לבשתי את אותה השמלה/ קרדיגן.. אז חד משמעית זה לא עובר איתי! ב.האם זה באמת עולה עלי? אם יש לי את התקווה שיום יבוא ואיכשהו זה יעלה עלי, אז אותו הבגד הולך לתרומה ובהחלט לא ימשיך איתי הלאה! ג.יש בזה חור? יש בגדים שאנחנו אוהבים ומתקשים להיפטר מהם, אבל אם זה חורים קטנים, רמז.. היפטרו מהם. ד. מותג? יש בגדים שהם מותג, שמעולם לא אהבנו אותם, הם לא נראים משהו אבל מה.. הם מותג. אז מה? הם סתם תופסים מקום בארון לעוד בגדים אחרים שכן אנחנו לובשים ואוהבים אבל לא רואים אותם בגלל אותם בגדים. לא משנה מה, לא לובשים? זה הולך ומה שבטוח לא איתך! 2. עשו רשימה של אותם רהיטים שממשיכים איתכם ומה הולך?

אין ספק שבמהלך השנים אנחנו אוגרים רהיטים שונים, בין אם אלו רהיטים שקיבלנו בירושה מהמשפחה או שקנינו לאותה הדירה שהיה בה את הצורך לאותה התקופה ועוד.. אז מה הן השאלות שכדאי לשאול את עצמכם? א. הרהיט חורק? יש רהיטים שעשו את שלהם כבר ממזמן..הם כבר לא ניתנים לתיקון והם רק יתפסו מקום מיותר. ב. האם אנחנו משתמשים בזה באופן יומיומי? יש רהיטים שהם פשוט עומדים שם בבית, בלי תכלית, בלי סיבה אמיתית, אבל הם שם, הגיע הזמן להגיד להם שלום יפה.. ג. האם יש לנו מקום? צריך לקחת בחשבון מה גודל הדירה שאליה אנחנו עוברים, האם יהיה לנו איפה לשים את הרהיט, יהיה לו שימוש בכלל? ד. סתם לא נראה משהו ולא מתאים? יש רהיטים שלא נראים משהו וגם לא מתאימים, לא בסגנון, לא בצורה, לא במידות ולא בצבעים, אז כניראה שהגיע זמנם, הם בטח שלא יעברו איתכם. כל הרהיטים שלא עוברים איתכם, לתרום, להעביר, או מישהו אחר יוכל להנות ולעשות בהם שימוש ואלו שבמצב עגום, לזרוק! 3. אם לא נתקלנו בזה בשנה האחרונה כניראה שלא נזדקק לזה וגם לא נתגעגע לזה

מתוך פרויקט רחובות1 יש לנו מגירות שאנחנו נוטים לזרוק ולשמור שם תכשירים/חפצים/מזכרות ומה לא.. אם לא השתמשתם ולא חיפשתם את זה בשנה האחרונה כניראה שגם לא תצטרכו אותם יותר.. תחשבו כך - אם בן הזוג שלכם היה זורק את זה בזמן שלא הייתם בבית, הייתם שמים לב לזה? הייתם מחפשים את זה? אם התשובה היא לא כניראה שהבנתם מה צריך לעשות.. קדימה קדימה.. 4. מיותר בהחלט!

למי אין ערמות של "טאפרוואר"( קופסאות פלסטיק) מכל מיני TAKE AWAY שעשינו?! תשמרו כמה בודדות, יותר מזה לא תצטרכו וגם לא באמת יהיה בזה צורך.. מה שבטוח הן לא ממשיכות איתנו.

אין צורך בכפילויות או בדברים דומים, תעבירו תתרמו, תמחזרו, תזרקו.. מכשירים טכנולוגים שכבר ממזמן עשו את שלהם. DVD ישן שכבר לא בשימוש כי יש לכם TV חכמה, נגנים למיניהם שכבר לא בשימוש וכו׳… אגב, ישנם אתרים למחזור אלקטרוניקה שגם ישלמו בתמורה! קלטות? תיהיו בטוחים שכבר לא תצפו בהם יותר - בוודאות. תתפלאו, כבר היו לי לקוחות ששמרו קלטות מפעם. את הקלטות ניתן להעביר למחשב עצמאית (כן כן, יש המון מדריכים באינטרנט וההשקעה היא נמוכה ובעיקר דורשת זמן) או לשלם למישהו שיעביר אותם למחשב וכל תוכלו לשמור אותן בלי צורך במקום נוסף (וגם הגיבוי יהיה יותר רלוונטי לימינו). רמקולים ישנים שכבר בקושי משמיעים קול ואם משמיעים משהו זה רק רעש והתיקון שלהם יעלה יקר יותר מלקנות חדש. אם הם כבר לא שווים כנראה שגם הם לא יעברו וימשיכו אתכם. 5. בנות בנות בנות

הרשו לי לגלות לכם סוד.. תכשירים שפתחתם והשתמשתם בהם פעם פעמיים לפני יותר מחצי שנה וזרוקים אצלכן במגירה ללא תכלית, כנראה שלא תוכלו להמשיך להשתמש בהם יותר.

יש סימן בגב האריזה עם ציור ובתוכו מספר ולצידו האות M. M= MONTH מספר החודשים שניתן להשתמש מיום שפתחתם את התכשיר. אז גם זה לא מומלץ להשתמש וגם זה רמז עבה לכך שהוא לא ממשיך איתך. וכמה שאלות נוספות למקרה שאין לזה תוקף בקרוב: א. אף פעם זה לא עבד בשבילי? אודם בצבע לא מתאים, לא אהבת להשתמש בו וגם לא תרצי לשים אותו יותר, אז מה הטעם?! ב. זה כמעט ריק. נשארת עם לא מעט תכשירים שעומדים להסתיים אבל לא טרחת לזרוק, אין טעם לגרור את זה איתך ואולי תמשיכי להשתמש בזה בהמשך. לזרוק! ג. זה כלכך ישן וכבר העלה אבק, לא השתמשת בזה עד עכשיו כנראה שגם לא תשמשי בזה.

6. אוהבים=לוקחים, לא אוהבים= משאירים!

בזמן האריזות שאתם מתחילים לבחון כל פריט ופריט ומוצאים עצמכם שואלים, "מאיפה זה הגיע?", "זה שלך או שלי?", " למה יש לנו את זה בכלל?", אם אלו השאלות תוכלו לפתור לבד את הדילמה בלי שום בעיה. רוב הסיכויים שיהיו שאלות כאלו ואחרות. תזכרו שדברים שאנחנו לא משתמשים בהם יותר או דברים שאנחנו אומרים "יום אחד אשתמש בזה" ועוד כל מיני משפטים כאלו ואחרים, תזכרו אין צורך בהם יותר! תחדשו את האנרגיה, תרעננו את הבית שלכם בדברים יפים, שימושיים, נכונים לכם והכי חשוב, שאתם אוהבים ומשתמשים בהם! אחרת, זה לא שווה את העמסה ואת הטרחה שלכם במעבר או בכלל, וגם, מה יותר כיף מלשחרר דברים ישנים מהעבר שכבר לא מועילים לכם?! אם יש לכם רעיונות נוספים, אתם מוזמנים לשתף ולעלות! *המלצה אישית - לפעמים ישנם דברים שאתם לא יודעים את ערכם וחוששים לזרוק, ניתן לחפש את המוצר בebay ובכך לדעת האם יש לו ערך. במידה וכן תוכלו למכור אותו, במידה ולא, יהיה לכם יותר קל להפטר ממנו. כנסו לאתר, שם תוכלו לראות וידאוים, בלוג ופרויקטים שונים

אז שיהיה מעבר/נקיון נעים וחג פסח שמח!!! ומאחלת לכולנו בריאות וימים טובים יותר.

שלכם, קורין


70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page