top of page

איך חוסכים עלויות בשיפוץ?

עודכן: 9 ביוני 2020


בין אם רכשתם דירה או בית בפעם ראשונה שלכם, זהו בהחלט צעד לפני הגשמת החלום שלכם.

לפני שאתם נכנסים לבית, חשבתם על לשבור כמה קירות או כל הקירות ולשנות את התכנון ואם כבר התחלתם לשפץ אז גם להחליף את הצנרת/החשמל/האלומיניום/המטבח ועוד ועוד..

בשביל זה הכנתי עבורכם מדריך קצר וחכם שיעזור לכם להגיע לקן שלו חיכיתם

אז ראשית, מזל טוב!!!

ומה עכשיו? מאיפה מתחילים? למי פונים? מה עושים? אמאא….

אל תדאגו, בואו נעשה לכם סדר בכל הבלאגן..

תיהיו ספוג מידע

תחקור! רבים מאיתנו שמתחילים לשפץ, מתחילים להתיעץ עם השכן, עם חבר, עם מישהו מהמשפחה שרק סיים לשפץ, שזה מעולה! אל תתביישו לשאול, בטוח אנשים ישמחו לנדב לכם מידע ולהמליץ לכם. תנסו להבין כמה שיותר ובמה מדובר ואת סדר הפעולות לתחילת שיפוץ נכון, ערכו רשימה וכתבו לכם בנקודות את מה שחשוב לכם, שאלות, טיפים, המלצות ועוד…

תנהלו את המטרות שלכם לטווח הקצר והארוך

ערכו פרוגרמה- מה זה? פרוגרמה היא למעשה חלוקה של כל החללים בבית שאני רוצה ליעד אותם לצרכים ולפונקציות שלי. חישבו גם לטווח הארוך וגם הקצר. אם אתם יודעים שאתם מצפים לעוד ילדים בשנים הקרובות והינכם רוצים להמשיך לגור בבית המיועד, הכניסו זאת לפרוגרמה!

למשל: סלון מרווח ומטבח, חדר לדני, חדר למיכל, סוויטת הורים עם חדר ארונות ושירותים צמודים, שירותים כללים, שירותי הורים, חדר שירות וכ"ו.

תבינו בידיוק מה אתם צריכים,כמובן שבהתחשב לגודל החלל שלכם!

פרויקט גדול עליכם? ירגיש כמו לאכול פיל! אם אתם רואים שהינכם זקוקים ליעוץ/הכוונה, פנו לבעל מקצוע שיש לו את הכלים הנכונים לעזור לכם.

תקציב תקציב תקציב

לפני שנתחיל בשיפוץ ונמהר לשבור את הקירות.. נגדיר תקציב!! תקציב זה חלק שלרוב הוא רגיש, וחייבים להתמודד ולדעת איך אנחנו פועלים איתו נכון ובאופן מסודר. תחליטו בידיוק מה התקציב שלכם, עד כמה ומה המקסימום שאתם מוכנים ויכולים להשקיע בשיפוץ שעומד בפניכם. כדי למנוע עיקובים בהמשך, תקלות והשהיות מיותרות במהלך השיפוץ. קחו בחשבון שבדר"כ אם קבעתם שסכום השיפוץ יהיה X קחו עוד 10-15% יותר, לרוב יהיו חריגות קטנות ואף מינוריות אבל עדיין כדאי שיהיה בצד ליתר ביטחון. למשל ראיתם ריצוף ממש אבל ממש יפה בידיוק כמו שחלמתם ואתם יודעים שההפרש הוא קטן ממה שהגדרתם בהתחלה ואתם לא מוכנים לוותר עליו וההזדמנות הבאה תהיה עוד הרבה שנים, אז לכו על זה ותורידו במקום אחר. כמובן לא להגזים או להשתולל, אם מדובר ברהיט או משהו שאפשר לחכות איתו לאחרי, לשלב הבא, אז תחכו.

במהלך השיפוץ- נסו לעקוב כמה שיותר פעמים אחר התקציב, ודאו שאתם אכן עומדים בתקציב שהגדרתם מראש.

תכנון נכון

תכנון נכון מתיחס כאן לתוכנית הבית- חשוב מאד לתכנן את הבית כמו שאתם רוצים! לחלק את החללים בצורה נכונה ע"י מידות כלליות ובעזרת הפרוגרמה שהכנו מבעוד מועד. ראו שהחלוקה שעשיתם היא הגיונית ונכונה, נסו להבין את גודל החללים ע"י חללים קיימים ולקיחת מדידותם בשטח כדי לסבר את העין.

קחו איש מקצוע מוסמך ושיודע לעשות תוכנית באופן מקצועי ונכון זה יחסוך לכם כאב ראש לא קטן וגם לשלבים הבאים. ברגע שהתכנון נכון, התוכניות מקצועיות, הכל ילך חלק יותר.

כמויות

כתב כמויות- כשמו כן הוא, כמויות וחישובים של כלל החומרים/בנייה/הריסה ועוד..

למעשה כאשר יש לנו את הכתב הכמויות מסודר,

א. נוכל כבר לקבל הערכה ראשונית, כמה יעלה לנו השיפוץ עצמו.

ב. נוכל לעשות השוואה מדויקת בהצעות מחיר בין קבלנים, כאשר אין לנו כתב כמויות ונבקש הצעות מחיר מקבלנים שונים, כל אחד יוכל לתת את ההצעה שלו עם יותר או פחות סעיפים וכך יווצר לנו הפתעות שלא נעימות, רצויות ויכלו ל"הפיל" לנו את התקציב שהגדרנו מראש. אז כדאי מאד, לכתוב את כל הכמויות של הכל בטבלה מסודרת וכל הצעה שנקבל היא תהיה שווה ומדויקת לתמחור שנקבל מאותו הקבלן.

בחירת קבלן מתאים

א. לא לקחת קבלן רק לפי המחיר- יש פתגם מוכר שאומר "הזול הוא יקר והיקר הוא זול" אלא אם כן אתם מכירים או קיבלתם המלצה חמה ממישהו שאתם סומכים עליו.

ב. לבדוק האם הוא קבלן רשום. זה חשוב מאד!

ג. תנאי תשלום.

ד. עמידה בלוח זמנים שקבעתם מראש.

ה. להכין הסכם כתוב וחתום ביניכם עם כל הסעיפים הנדרשים כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך השיפוץ.

מאחלת לכם המון בהצלחה! מוזמנים להתיעץ, להתקשר או לפנות אלי במייל או כאן למטה בלחיצה.

_________________________________________________

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף חברים, להגיב או לעשות לייק.

רוצים להישאר מעודכנים? לחצו כאן


26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page