top of page

חדר DIY לבר

עודכן: 9 ביוני 2020


מי שמכיר אותי, יודע שאני מכורה ל-DIY! ויש לי עשרות פרויקטים ששיפצתי והפכתי אותן לפריט הכי שיקי שיש (יש לכם למה לצפות..).


מה זה DIY אתם שואלים? DO IT YOURSELF

כל הנושא של DIY אצלי לא מגיע רק בגלל חסכון בהוצאות על רהיטים חדשים אלא מהמקום יותר של מחזור רהיטים, "להחיות מחדש רהיטים וחפצים ושמירה על הסביבה שבה אנו חיים" זאת תשוקה אמיתית וכיף גדול. הסיפוק כאשר יש לכם רהיט/ פריט שאתם עיצבתם מחדש ונתתם את ה"טאץ'" שלכם זה ממלא ומרגש.


החדר של ביתי בר היה מבחינתי פרויקט חשוב וגם לא פשוט כי זה משהו שלך. לפני שביתי נולדה עוד בחודש 8, התחלתי לבנות לוח השראה, קונספט עיצובי וכמה סקיצות. מה שבלט בכל הקונספט שלי הוא הצבעוניות, לא ללכת על צבע שולט כמו צבע "ורוד"/ "טורקיז" וכ"ו..


קיר מנוקד

רעיון של קיר מנוקד, היה לי בראש המון זמן, יכלתי להזמין מהאינטרנט, נקודות מוזהבות, מה שיכל להיות הרבה יותר פשוט אבל מי שמכיר אותי, יודע שאני לאוהבת להתמהמה ואוהבת ליישם מיד. קניתי מדבקות רגילות (למרות שמי שרוצה, יש מדבקות ויניל מיועדות לקיר*) צבעתי בספריי זהב, הדבקתי על הקיר והתזתי עם ספרי לקה מיוחד על מנת שהמדבקה תשמר.

*ניתן לרכוש באייבי/אלי-אקספרס במחירים ממש נוחים


שידת ההחתלה

דודה של בעלי רצתה למסור את השידת החתלה שלה והציעה לנו אותה כי ידעה שנוכל לעשות לה "מהפך". ברור שהסכמתי וישר נסענו לקחת את השידה.


לאחר ניקוי יסודי של השידה, שייפנו אזורים ש"דרשו" צבע חדש, מרחנו חומר מקשר (=פריימר) כדי שנוכל לצבוע בצבעי אקריליק שבחרתי מראש צבעים. לבסוף התזנו ספריי לקה, על בסיס מים, כדי לאטום את הצבע וליצור שכבת מגן. להשלמת המראה רכשתי ב"שוק הפשפשים" ידיות צבעוניות ושונות אחת מהשניה.


טיפ חשוב - בחדרי ילדים, מאד חשוב להשתמש בחומרים לא רעילים, מוזמנים להתייעץ איתנו





קישוט עם סרטים צבעוניים


רכשתי סרטים ארוכים בצבעים שונים, מחנות שאני מאד אוהבת ביבנה "כלבו יונה" יש לה המון חומרים ליצירה - חנות גדולה ומלאה בכל טוב. את הסרטים גזרתי לאורך שרצתי וקשרתי כל קבוצת סרטים. לבסוף, בעזרת דבק חם וסרט נוסף ליפתי בקצה על הקשירה.


האהיל הצבעוני

האהיל הצבעוני הייתה בחירה מיוחדת. הצבעוניות בחדר היא דבר חשוב. איזון נכון בין הצבעים הוא הסוד בין חדר מעוצב עם אופי לבין חדר בנאלי בגוון אחיד (ורוד/כחול). לכן חיפשתי חוטי צמר בצבעים דומים לצבעי השידה. את חוטי הצמר, טבלתי בדבק מהול במים, לפפתי מסביב לכדור ים שניפחתי והנחתי לייבוש. לאחר יומיים קיבלתי אהיל בדיוק כמו שרציתי. כדי לא לשמור את כל הטוס הזה אצלי הכנתי לכם סרטון קצר כדי שגם אתם תוכלו להכין אהיל מעוצב בעצמכם >> https://goo.gl/4SsyBQ


פונפונים מודבקים על הווילון

הפונפונים הוזמנו ב"עליאקספרס" הגיע כשרשרת ארוכה לפי אורך שהזמנתי שמתאים לגובה הוילונות וחתכתי לפי האורך הרצוי. את השרשרת פונפונים הדבקתי בקצה הוילון בעזרת דבק חם.

עצמו בצבע לבן לא אטום לגמרי. נרכש ב"איקאה".הווילון


חיות זהב

פרויקט DIY פשוט ביותר - חיות צעצוע שקונים "במקס סטוק" - מגיע בשקית עם כל מיני חיות, או חיות ששמרתם עוד מהטיול בתאילנד ובא לכם לתת להם מראה חדש ושיקי (מי שבאמת מכיר אותי יודע שאני מאוהבת בפילים - עוד תראו בהמשך). ספרי זהב, ממליצה על ספרי של חברת יעקובי או כל צבע אחר שתרצו ופשוט לרסס!. זה מוסיף כלכך הרבה והכי כיף זה שזה נראה כל-כך טוב ובקלי קלות יצרתם לבד "אקססוריז" ;)


קופסאת יין מעץ

קופסאת יין שקיבלתי מחברה, במקום התמונות של בר היו תמונות של יין ובמקום יין בקופסא שמתי את כל המכתבים שבר קיבלה שרק נולדה ועוד כמה "פיציפקסים".


חישוקי העץ

רכשתי בנחלת בינימין כמה חישוקי עץ בגדלים שונים והיו לי שאריות בד שתפרתי כריות, בחירת הבדים התאימו לי מאוד לצבעי החדר.


מסגרות ותמונות

המסגרות שעל המדף נרכשו באיקאה וצבעתי אותן בצבעי פסטל, את הגלויות עצמן רכשתי מציירת מדהימה בשם ״מיקישה״ מ- StudioMishka‎‏




טיפים לתכנון חדר התינוק/ת:

תכנון נכון של החדר לא פחות חשוב מעיצובו, הנה כמה טיפים כדי שתוכלו ליישם בעצמכם:

  • את שידת ההחתלה מקמו, אם ניתן, מול הדלת במפגש של שני קירות כדי לקבל תמיכה והגנה נוספת. הימנעו ממיקום שידת ההחתלה מתחת לחלון גם עם יש סוגרים, מאחר וזה, מאוד מסוכן כשהתינוק/ת גדל/ה.

  • את מיטת התינוק מקמו, אם ניתן, בקו אלכסוני מדלת הכניסה לחדר כאשר ראש המיטה יהיה מכוון לקיר הדלת כלומר, במפגש של שני קירות פנימיים ולא חיצוניים ו/או מתחת לחלון בגלל בטיחות ומזג אוויר (חם או קר). במידה ולא ניתן, העדיפו למקם את המידה באמצע הקיר או קצת אחרי – אם צריך הפרידו עם אביזר כלשהו: כורסת הנקה, כוורת, ציור, מדף גבוה.

  • הימנעו ממיקום המיטה מול הדלת, הסיבה העיקרית והחשובה לכך, היא זרימת אנרגיה על פי ה"פנג שווי" מיקום המיטה מול הדלת מקנה תחושה לא נעימה, לא מוגנת ולא מחבקת.

  • צבעוניות מאוזנת היא הסוד לחדר מעוצב ונעים. שלבו והכניסו ניגעות צבע, כדי לתת חיות לחדר, גם אם מדובר בנגיעות קטנות. אפשר ליצור חדר בגווני פסטל אחידים , או נגיעות צבעים מעודנים בחדר בהיר ונקי.

  • תאורה טבעית ככל שניתן, בחרו את החדר המואר והנעים בבית, עם זאת, גם הקרוב לחדר הורים. חשוב שתהיה תאורה חמה ונעימה ולא פלורסנט שנותנת תחושה מנוכרת ולא נעימה ומתאימה יותר למטבח או חללי עבודה.

  • מומלץ מאוד להכניס מוזיקה לחדר אפילו נעימות מרגיעות, זה מוסיף המון לאווירה.

נהנתי מכל רגע ורגע מהעשייה והיצריה של החדר. כל מחשבה הפכה לפריט מוחשי שאני עשיתי במו ידי והעניק לי סיפוק אינסופי . מוזמנים לנסות בעצמכם.


מוזמנים לשתף אותי בחדר שאתם עיצבתם!


_________________________________________________

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף חברים, להגיב או לעשות לייק.

רוצים להישאר מעודכנים? לחצו כאן













252 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page